lørdag den 19. september 2015

Alenemor...

Jeg er blevet alenemor... Ja, altså heldigvis kun for weekenden. Karsten er på tur med "drengene". Ham og en stak af de andre fyre har gennem året deltaget i trophycup i Land Rover klubben. For dem der ikke lige ved hvad det handler om, så er trophy sådan noget mudderræs med seje biler med masser af udstyr. Og selvom man har udvidet familien, så skal der stadig være plads til den slags.

Det er jo bestemt ikke første gang jeg har været alene med alle tre piger, men der er første gang at det er en hel weekend. Men må sige at det faktisk er gået meget godt, eller det synes jeg ihvertfald.
Selvom det ind imellem kan være lidt udfordrende med en baby med ondt i maven, en træt 2,5 årig og en 5 årig der ind imellem kan være træt af at være den store og tålmodige. Men de er heldigvis seje alle tre. Det er sjældent Anna siger noget, for hun er bare så glad for begge sine småsøstre. Og Ella klør jo på, og er man heldig kan man hurtigt få vendt hendes humør. Den bette er mere svær at have med at gøre, for ondt i maven kan altså være svært at hjælpe med.

Vi startede dagen på bagklapmarked. Fik alle tre piger gjort klar, pakket i bilen og kom afsted. Og var faktisk ved markedet før end de åbnede. Første succes for morkontoen. Det bar nok verdens mindste marked, så det var slet ikke så svært at holde styr på pigerne, så faktisk var overraskende gode til at kigge på tingene, pille lidt - på den stille og okay måde, og gå med videre når jeg bad dem om det. Igen super seje tøser.
Det var lige før vi efterlod Ella derude, for hun var simpelthen så god til at charme folk, lige foran Tante Lindas bod. Og så er det jo helt okay at have en lille bandit med.

Det kom også ret belejligt da en ven spurgte om Anna ikke kom og legede. For Lillesøster har bare haft så ondt i maven i dag, og har faktisk ikke sovet meget hverken til formiddag eller eftermiddag. Så med Anna afsted til legeaftale, var der lidt mere tid til de to andre.
Da jeg endelig fik den bette til at sove en kort rum tid, var der god tid til Ella. Først til at hygge og spise frokost sammen, og bagefter til at hjælpe hinanden med at pakke bøger ned.
Ind imellem tror jeg at Karsten er ved at få grå hår over mig, særligt nu hvor jeg går hjemme. For så er der ekstra meget tid til at gå og få ideer. Og når det kommer til mig, så er der ikke altid så langt fra ide til handling - meget modsat Karsten ;) Gennem længere tid har jeg været træt af vores bogreoler i køkkenet, men har ikke vidst hvad der skulle ske istedet. Det tror jeg at jeg har fundet ud af nu - har ihvertfald en plan i hovedet. Og så kan man ligeså godt gøre noget ved det. Altså der er ikke købt materialer eller noget endnu, men planen er der. Så tænkte at jeg ligeså godt kunne prøve at sælge vores to reoler. Det gik så lige en anelse hurtigere end jeg havde troet, og heldigvis bliver de da først hentet i næste uge. Men det betyder også at bøgerne skal pakkes ned, indtil vi har en ny løsning.
Så er det godt med en lille hjælper som Ella.




Jeg tror ca hun spurgte mig 100 gange undervejs hvor Anna var, og hvornår vi skulle hente hende. Så det var et glædeligt gensyn da vi tog ned og hentede hende. Vi var lidt sent hjemme, så aftensmaden endte med at være rugbrød og pølsehorn.

Oven på sådan en dag, så bliver man åbenbart træt. Og Ella som plejer at være den sidste der sover, havde bestemt ikke problemer med at falde i søvn i dag. Tror maks det tog 10 minutter. Faktisk gik det så stærkt, at hun slet ikke nåede at lægge bogen fra sig.






Da alle tre piger endelig var faldet til ro, burde jeg have været gået i seng. Men det gjorde jeg ikke. For syntes faktisk jeg trængte til at være kreativ. Så der kom en film på tv'et og blev fundet lidt stof frem.



Hvad det blev til, får i måske at se en dag ;)

God aften
*Signe*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar