mandag den 12. august 2013

Sikke en weekend.... godt det er mandag igen...

Oven på en hektisk, og følelsesladet, weekend, er det endelig mandag igen. 

Vi har gennem længere tid haft gang i at finde ud af hvad Anna fejler, da hun det meste af sit liv har lidt af forstoppelse. I torsdags fik vi så "dommen", Anna har Cøliaki. Det betyder at hun ikke kan tåle gluten, og at hun resten af livet skal spise glutenfrit. Så fredag blev 1 dag i Annas nye liv. Men det betød også at vi skulle til at planlægge en hel del. Der skulle bages brød og boller, både til herhjemme og børnehaven. Der skulle laves kage til når de holder fødselsdag i børnehaven. Der skulle rykkes rundt i skabe, så der nu er plads til alle Annas glutenfri sager. Og ja, faktisk skulle der styr på en hel del ting.

Anna startede så dag 1 med at have rigtig høj feber. Og moderen kom på lidt af en opgave, da barnet brændende ønskede sig kammerjunkere. Så måtte vi jo også bage det. Men vi klarede det....
Efter at Anna havde sovet et par timer til middag, var hun lige frisk nok til at være oppe lidt. Men der var ikke meget krudt i hende. Men man er vel så meget diva, at selvom man har feber og er skitmas, så skal man da lige have ny neglelak på. Så det måtte vi også få ordnet.



 Jeg fik meget bestemt af vide at man altså skal puste på neglene når der er kommet neglelak på.


Heldigvis kunne der stadig blive tid til en tur over til Picturing the World til butiksåbning. Nøj hvor var der mange mennesker. Hvor er det bare fedt at der sådan bliver støttet op om de danske butikker. Vi var der lige kl 10 til åbning, og der var allerede mange mennesker. Men da vi kørte igen 1½ time senere, der var det da helt vildt. Det var lige før at der var kø helt ud på vejen. Det eneste der vist manglede var kolde fadøl til de mænd der var blevet slæbt med ;)

Jeg fik også handlet lidt... ikke meget, men måtte alligevel have den store pung med. 



Jeg fik nemlig den længe ventede Cameo ;)


 Og så også lidt andre småting. Wood veneer, et datostempel, et PL corekit, lidt washi (og nej, til jer der allerede sidder og griner af mig, man kan ikke få for meget washi... og så var det også glitter gitte der lokkede mig i fordærv :D), og så lidt tilbehør til cameo'en.


Desværre har jeg ikke rigtig haft tid til at kigge på noget af det, da det har stået på bagning, pasning osv.
Men jeg håber da at der bliver tid i løbet af ugen ;)


Glædelig solskinsmandag derude... Jeg må løbe og passe pligterne...







8 kommentarer:

  1. Dejlige ind køb du fik der.
    god bedring med Anna og ja du er på noget af en op gave med gluden fri kost til hende ,men godt I fandt ud af det så hun ikke får undt i maven.
    knus til jer fra lilla

    SvarSlet
  2. Ja selvfølgelig skal man da puste på neglelakken! :D Og man skal jo være fin selvom man er syg! :)

    Så lækre ting du har købt! Det var en super hyggelig dag! Det må vi gøre igen (dog tror jeg at Kenneth måske vil inddrage dankortet, selvom jeg syntes jeg virkelig holdt mig i skindet!)

    SvarSlet
  3. Åh, vær i kun glade for i lever i dagens Danmark og ikke for 20 år siden hvor min søster fik diagnosen...
    Kvickly og diverse helsekost forretninger sælger idag en glutenfri serie der hedder Schär, det er et italiensk mærke der laver rigtig mange lækre glutenfri produkter der kan anbefales..
    Og så husk at søge om støtte til maden på kommunen, det kan man nemlig få når man har diagnosen cøliaki ;-)

    SvarSlet
  4. Det var godt at i fik en dianogse på hende, selv om det gir en del planlægning. Mon ikke i *bare* skal have lidt tid, så har i fået mere styr på det.
    Håber hun er blevet mere frisk.
    Var også en tur på fyn i lørdags. Jeg var der kl. 13, og der var stille og roligt derover og god plads til at gå og kigge.
    Tillykke med Sille. Hende bliver du super glad for.
    Ha' en god uge. :0)

    SvarSlet
  5. WAUW sikke da en week-end, så er min jo godt nok ingenting ha ha ha ha. Men det var da godt, at det også blev til lidt lyspunkter også, og det er jo lækre ting, du har fået fat i der.

    SvarSlet
  6. Sikke da en weekend. Rigtig god bedring med Anna.
    Lækre indkøb.

    SvarSlet
  7. Håber at det hjælper Anna!
    Det er nogle lækre ting, du fik købt. Især den Cameo, suk.. ; )

    SvarSlet
  8. Godt at i fandt ud af, hvad Anna fejler.Så kan man gøre noget ved det. Og tillykke med cameoen!

    SvarSlet